همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه آیت الله عطاردی قوچان انجام شد.




به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه های متنوع فرهنگی  با حال و هوای روزهای انقلاب در کتابخانه آیت الله عطاردی شهرستان قوچان  انجام شد.

مسئول کتابخانه آیت الله عطاردی با اعلام این خبر گفت:به یاد روزهای انقلاب و برای پاسداشت آن روزهای به یاد ماندنی برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه آیت الله عطاردی قوچان انجام شد که از جمله این برنامه های می توان به آذین بندی کتابخانه،برگزاری نمایشگاه کتاب  با موضوع انقلاب اسلامی،  برگزاری جشن انقلاب ،مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب و جمع خوانی برای کودکان برگزار شد.

محمدیان افزود:با حضور پرنشاط  اعضای کودک و نوجوان جشن انقلاب در کتابخانه آیت الله عطاردی برگزار شد و کودکان با خواندن سرودهای انقلابی یاد و خاطره روزهای انقلاب را گرامی داشتند.

در ادامه برنامه با هدف آشنا کردن کودکان با روزهای انقلاب  جمع خوانی کتابهای سحرگاهان همافران اعدام می شوند و برادرت راصدا کن نوشته نادر ابراهیمی از کتابهای قصه های انقلاب برای کودکان و نوجوانان با حضور اعضا کودک و نوجوان انجام شد .

در پایان مراسم به برندگان مسابقه نقاشی به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.


نشست کتابخوان مدرسه ای ،مدرسه امید فردا

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان ,  نشست کتابخوان مدرسه ای در دبستان امید فردا ،توسط خانم لیلا علی آبادی کتابداراین کتابخانه برگزار گردید.

لیلا علی آبادی درباره این نشست بیان کرد :تمامی دانش آموزان کلاس در این برنامه ی فرهنگی شرکت کردند و به مطالعه پرداختند و تعدادی از آنها کتاب انتخابی خود را برای سایرین معرفی نمودند کتابهای معرفی شده توسط کودکان به صورت ذیل می باشد:

 

"اسکوبی دوو و ارواح سرگردان" نوشته دیویس دوی /ارائه توسط آرتین بهمن یار

 

داستان حول شخصیت سگی زرنگ به نام اسکوبی دوو میگردد که با صاحبش  و تعدادی دیگر وارد جزیره ای متروکه میشوند و در  آنجا با ارواح و اتفاقات وحشتناک دیگری روبرومیشوند و سرانجام با همکاری یکدیگر موفق میشوند برآنها غلبه کنند

 

"دزدم و بچه می برم" نوشته سولماز خواجه وند /ارائه توسط ایلیا رضایی

 

  یک قطار مسافربری در مسیر خود وارد یک تونل میشود از قضا یک بچه دزد با اسلحه وارد قطار میشود و میخواهد بچه بدزدد که بچه ها با زرنگی او را دست به سر میکنند و او از واگن آخر به دره سرازیر میشود

 

"یاسمین و گل آفتابگردان" نوشته  مهند العاقوص / ارائه توسط هرمز جعفری

 

دختر ی به نام یاسمین که نمیتوانست ببیند در شهری زندگی میکرد که خورشید دیر به دیر طلوع میکرد که روزی که خورشید میخواست طلوع کند متوجه شد خورشید را مثل دوستهایش نمیتواند ببیند و ناراحت شد و در مسیر خانه اش به گل آفتابگردانی برخورد که با او دوست شد و از او دلجویی کرد و باعث شد دوباره یاسمین همان دختر شاد قبل شود

 

"لباس عروسی" نوشته حسین فتاحی /ارائه توسط سجاد بابا زاده

 

داستان در مورد حضرت فاطمه(س) است که در روز عروسی خود لباسی نو را برتن یک فقیر کردند تا او هم در مراسم بتواند شرکت کند  و او را شاد نمودند.

 

"اسب کوچولو" نوشته ماریا واریو دومون / ارائه توسط همایون مهدی زاده

 

داستانی خیالی در مورد کره اسبی به نام پرنس است که با بزرگ شدنش در دشت با حیوانات مختلف روبه رو میشود که برای او تازگی دارد وکنجکاو است و کم کم با گذر زمان بزرگ و قویتر میشود

برنامه شب یلدا

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان،به مناسبت شب یلدا مراسمی با حضور اعضا کودک کتابخانه آیت الله عطاردی قوچان در کتابخانه  برگزار گردید.

محمدیان با اعلام این خبر گفت:آیین یلدا بزرگداشت روشنایی و زندگی است و  یکی از سنت های باستانی ایرانیان که بعد از گذشت سالیان همچنان به قوت خود باقی ست شب یلداست.

به مناسبت این آیین باستانی جشن کوچکی برای اعضا کودک کتابخانه آیت الله عطاردی در بخش کودک کتابخانه برگزار گردید.در این مراسم کودکان با تاریخچه و آداب و رسوم شب یلدا آشنا شدند.

در ادامه این برنامه بچه ها به شاهنامه خوانی و حافظ خوانی  پرداختند ،قصه گویی به زبان محلی برای کودکان صورت گرفت .همچنین برای شاداب تر کردن مراسم مسابقه مشاعره بین کودکان برگزار گردید  در حاشیه این مراسم از برندگان مسابقه نقاشی با موضوع یلدا تقدیر شد.